23. Jana Horáčková, AK Horáček a partneři: Jaký je opravdový přínos zákona o ochraně oznamovatele (Whistleblowing)?
Jana Horáčková je advokátka a partnerka AK Horáček a partneři. Mluví o sobě jako o srozumitelném advokátovi, který se věnuje HR a IT právu.
V nedávné době vešel v platnost zákon o ochraně oznamovatele zvaný Whistleblowing. Mluvili jsme o tom, jak tento negativně vnímaný zákon začít vnímat jako pozitivní podporu podnikání. Ptala jsem se na to, jak prakticky opatření uchopit a jak je komunikovat. V čem pro vás může být tento zákon přínosem?
Dotkly jsme se také novely zákoníku práce z hlediska home office.
V nedávné době vešel v platnost zákon o ochraně oznamovatele zvaný Whistleblowing. Mluvili jsme o tom, jak tento negativně vnímaný zákon začít vnímat jako pozitivní podporu podnikání. Ptala jsem se na to, jak prakticky opatření uchopit a jak je komunikovat. V čem pro vás může být tento zákon přínosem?
Dotkly jsme se také novely zákoníku práce z hlediska home office.
22. Michal Hornák, Witte Automotive CZ: Transformace je o odvaze, pokoře, zranitelnosti a vlastní proměně
Michal Hornák je transformativní lídr. Ve WITTE Automotive Czechia v loni nastartoval transformaci firemní kultury. Do transformace zapojuje celý manažerský tým i kolegy ve výrobě. Sám o sobě říká že je nekonvenční, kreativní a odhodlaný. I díky tomu se transformace skvěle daří.
Mám tu velkou radost a čest být součástí tohoto procesu a sledovat, jak se firma pomalu proměňuje. S kolegy ze SevenIN jsme průvodci ve workshopech, které jsou součástí transformačního procesu.
Michal přijal pozvání do podcastu Lídři a kmeny a já jsem se ho vyptávala na to, co je smyslem této transformace. Dozvíte se, jak se on sám stal tím, kdo k transformaci inspiruje ostatní. Co dělat, aby lidi transformaci přijali a podporovali? Kde sám brát energii, když to je těžké?
Děkuji Michalovi za jeho otevřenost a vám přeji příjemný poslech!
Mám tu velkou radost a čest být součástí tohoto procesu a sledovat, jak se firma pomalu proměňuje. S kolegy ze SevenIN jsme průvodci ve workshopech, které jsou součástí transformačního procesu.
Michal přijal pozvání do podcastu Lídři a kmeny a já jsem se ho vyptávala na to, co je smyslem této transformace. Dozvíte se, jak se on sám stal tím, kdo k transformaci inspiruje ostatní. Co dělat, aby lidi transformaci přijali a podporovali? Kde sám brát energii, když to je těžké?
Děkuji Michalovi za jeho otevřenost a vám přeji příjemný poslech!
21. Martin Hurych: Úspěch obchodních týmů závisí na tom, jak jejich životní cestu spojíte s firemní.
Martin Hurych je konzultant a mentor, který se zaměřuje na vedení výrobních, obchodních a IT firem, vedení B2B obchodních týmů, vymýšlení a zavádění strategií komplexního prodeje a zákazníkem řízených inovací do každodenní praxe.
V Mastermind pro lídry často mluvíme o obchodnících, o jejich motivaci a o tom, kdo je vlastně obchodníkem ve firmě. Martina jsem se proto na všechny tyto otázky zeptala.
Jak ovlivňuje firemní kultura obchod? Jak pracovat s vizí a strategií a jak do její tvorby a naplňování zapojit týmy? Jak motivovat a odměňovat obchodníky a jak nastavit jejich bonusovou složku?
Co pro něj znamená být lídrem?
➡️ Kousnout se do jazyka a nechat týmu prostor.
➡️ Nadchnout lidi v týmu pro firemní vizi a hodnoty. Netlačit je do něčeho, co jim nedává smysl.
➡️ A hlavně pochopit člověka, který sedí naproti vám. Když mu budete rozumět, je jedno, jestli vyjednáváte, obchodujete nebo se snažíte motivovat a vést tým. Všechno se to odehraje mezi námi dvěma, a pokud k sobě máme vzájemný respekt a pochopení, zbytek už je jednoduchý.
V Mastermind pro lídry často mluvíme o obchodnících, o jejich motivaci a o tom, kdo je vlastně obchodníkem ve firmě. Martina jsem se proto na všechny tyto otázky zeptala.
Jak ovlivňuje firemní kultura obchod? Jak pracovat s vizí a strategií a jak do její tvorby a naplňování zapojit týmy? Jak motivovat a odměňovat obchodníky a jak nastavit jejich bonusovou složku?
Co pro něj znamená být lídrem?
➡️ Kousnout se do jazyka a nechat týmu prostor.
➡️ Nadchnout lidi v týmu pro firemní vizi a hodnoty. Netlačit je do něčeho, co jim nedává smysl.
➡️ A hlavně pochopit člověka, který sedí naproti vám. Když mu budete rozumět, je jedno, jestli vyjednáváte, obchodujete nebo se snažíte motivovat a vést tým. Všechno se to odehraje mezi námi dvěma, a pokud k sobě máme vzájemný respekt a pochopení, zbytek už je jednoduchý.
20. Milan Pech: Největší změnou v životě rodinné firmy je nástupnictví.
Milan Pech pracoval celou svou kariéru jako CEO a obchodní ředitel v rodinných firmách. Nyní pomáhá jako mentor a kouč ve firmách, kde ke generačním obměnám dochází. Milan je součástí SevenIN týmu. Často rozebíráme jednotlivé příběhy firem, které si prochází změnou předání. Je to velké téma, protože nástupnictví se týká velké části firem, které byly založeny po revoluci a dekádu poté.
Ať už připravujete firmu na předání profesionálnímu CEO nebo svému potomkovi, je potřeba na to připravit firmu, sebe i nového nástupce. Na co si dát pozor? Jak se připravit a co nezanedbat?
Ať už připravujete firmu na předání profesionálnímu CEO nebo svému potomkovi, je potřeba na to připravit firmu, sebe i nového nástupce. Na co si dát pozor? Jak se připravit a co nezanedbat?
19. Jitka Tůmová a Simona Bodláková, SevenIN: Koučink a facilitace workshopů pomáhají ve firmách hledat ty správné odpovědi.
Tentokrát se Simona Bodláková, hostitelka podcastu Lídři a kmeny, stala i hostem. Se svou kolegyní Jitkou Tůmovou hovořily o koučování, facilitaci workshopů ve firmách, hledání smyslu a IKIGAI.
V čem je koučování a facilitace užitečná? Co nás na koučování nejvíc baví a v čem je pro kouče někdy náročné? Co je potřeba sledovat při facilitaci workshopů? A co to je IKIGAI?
Jitka Tůmová je koučka, lektorka a facilitátorka workshopů. Věnuje se lídrům a týmům. Její specializace je IKIGAI koučink.
V čem je koučování a facilitace užitečná? Co nás na koučování nejvíc baví a v čem je pro kouče někdy náročné? Co je potřeba sledovat při facilitaci workshopů? A co to je IKIGAI?
Jitka Tůmová je koučka, lektorka a facilitátorka workshopů. Věnuje se lídrům a týmům. Její specializace je IKIGAI koučink.
18. Petr Gasparik, Serafin Byliny: Rodinné podnikání je založeno na důvěře a vzájemné úctě.
Petr Gasparik je jednatelem a ředitelem rodinné firmy Serafin Byliny. Je zástupcem druhé generace v rodinné firmě, kterou založili jeho rodiče. Ve 24 letech převzal vedení firmy a musel si najít svou cestu, jak firmu vést. Jak se podniká s rodinou? Jakým způsobem se vytváří rodinné prostředí pro kolegy, kteří nejsou rodinnými příslušníky?
Petr říká, že zásadní pro něj bylo, když začal pracovat sám na sobě. "Všechno začíná od nás. Pokud nebudu šťastný já, nebudou šťastní ani lidé kolem mě."
Náš rozhovor byl tedy o smyslu v životě, firemní kultuře, vztazích, rodině, zdraví a zdravých produktech.
Petr je také členem naší skupiny Mastermind pro lídry.
Petr říká, že zásadní pro něj bylo, když začal pracovat sám na sobě. "Všechno začíná od nás. Pokud nebudu šťastný já, nebudou šťastní ani lidé kolem mě."
Náš rozhovor byl tedy o smyslu v životě, firemní kultuře, vztazích, rodině, zdraví a zdravých produktech.
Petr je také členem naší skupiny Mastermind pro lídry.
17. MUDr. Jan Vojáček: Pokud chceme zdravé kolegy, musíme jít příkladem. Rozhodněte se být zdrávi.
MUDr. Jan Vojáček je představitelem funkční medicíny. Založil Klinku Endala a napsal tři knihy: Umění být zdráv, Rozhodni se být zdráv a Umění nemoci.
Nevěnuje se tomu, jak nemoc vyléčit, ale proč člověk nemocí onemocněl. Jaké změny v životě potřebujeme změnit, abychom byli zdraví?
Zdraví patří i do firem. Pokud chcete, abyste měli zdravé spolupracovníky, je nutné jít příkladem. V rozhovoru jsme mluvili o tom, že čemu věnujeme pozornost, to se odráží na našem zdraví. O tom, že je důležité zastavení a změna postoje. A také o tom, jaký vliv na zdraví mají emoce, vztahy a frustrace.
Nevěnuje se tomu, jak nemoc vyléčit, ale proč člověk nemocí onemocněl. Jaké změny v životě potřebujeme změnit, abychom byli zdraví?
Zdraví patří i do firem. Pokud chcete, abyste měli zdravé spolupracovníky, je nutné jít příkladem. V rozhovoru jsme mluvili o tom, že čemu věnujeme pozornost, to se odráží na našem zdraví. O tom, že je důležité zastavení a změna postoje. A také o tom, jaký vliv na zdraví mají emoce, vztahy a frustrace.
16. Pavol Blaho, SevenIN: Jak pomáhá agilní způsob práce reagovat rychleji na změny?
Palo Blaho je zkušený agilní kouč, který stojí za transformací Komerční banky do Agilního způsobu práce a pomáhal se zaváděním Agile ve skupině Societe Generale v celém světě.
"Jediná jistota v dnešním světě je nejistota." Jak s touto skutečností plánovat, stanovovat cíle a organizovat práci? Jaký je rozdíl mezi KPI a OKR - tj. způsobu měření našich cílů? A jak to udělat, aby naše porady vedly opravdu k plnění velkých cílů?
Palo je jedním z konzultantů SevenIN. Rád vám pomůže se zavedením agilního řízení projektů nebo nastavením OKR.
"Jediná jistota v dnešním světě je nejistota." Jak s touto skutečností plánovat, stanovovat cíle a organizovat práci? Jaký je rozdíl mezi KPI a OKR - tj. způsobu měření našich cílů? A jak to udělat, aby naše porady vedly opravdu k plnění velkých cílů?
Palo je jedním z konzultantů SevenIN. Rád vám pomůže se zavedením agilního řízení projektů nebo nastavením OKR.
Jindřich Dohnal je zakladatelem značky Creatixo, která firmám pomáhá otevřít cestu ke kreativitě a inovacím.
Jindřich se celý život zabývá inovacemi, rozvojem potenciálu a kreativitou. Zajímalo mě, jaké dovednosti musí člověk mít, aby byl kreativní a jak je rozvíjet. Jak dostat kreativitu a inovativní myšlení do firemní kultury?
Jindřich se celý život zabývá inovacemi, rozvojem potenciálu a kreativitou. Zajímalo mě, jaké dovednosti musí člověk mít, aby byl kreativní a jak je rozvíjet. Jak dostat kreativitu a inovativní myšlení do firemní kultury?
Ondřej Tyl, CEO společnosti Benefit Plus, v podcastu otevřeně mluví o tom, co firmě přinesl projekt „Definice firemní kultury”, kterým pod vedením Simony Bodlákové prošli již v roce 2019. Otevřely se pandořiny skříňky, spoustu věcí jsme vyčistili a zjistili jsme, co nás spojuje.
Zvědomění firemních hodnot, vytvoření vize a stanovení strategických cílů na 5 let byl jedním z důležitých milníků v životě firmy.
Jak Ondřej sám říká, poslání firmy „Přinášíme radost do života i práce”, které si stanovili před 5 lety, je stále vede a pomáhá jim posouvat firmu dál. Popisuje, jak jim hodnoty usnadňují rozhodování a jak s vizí a cíli pracují dál. Letos se jim podaří vizi naplnit, a tak jsme mluvili i o tom, co je čeká dále.
Zvědomění firemních hodnot, vytvoření vize a stanovení strategických cílů na 5 let byl jedním z důležitých milníků v životě firmy.
Jak Ondřej sám říká, poslání firmy „Přinášíme radost do života i práce”, které si stanovili před 5 lety, je stále vede a pomáhá jim posouvat firmu dál. Popisuje, jak jim hodnoty usnadňují rozhodování a jak s vizí a cíli pracují dál. Letos se jim podaří vizi naplnit, a tak jsme mluvili i o tom, co je čeká dále.
Olga Bědajanková je výkonnou ředitelkou a ekonomickou ředitelkou společnosti SATUM CZECH. Pod jejím vedením firma 10krát vyrostla. V roce 2022 firma oslavila 25. výročí existence. K tomto výročí se Olga rozhodla dát firmě dárek - sepsat firemní filozofii.
Oslovila mne, abych jim ji pomohla sestavit - definovat jejich firemní poslání, hodnoty, vizi a strategii.
Krom toho bylo potřeba po pandemii firmu znovu stmelit, přivítat nováčky a připravit se na další rozvoj společnosti. V tomto díle podcastu s Olgou vzpomínáme, jak celý projekt probíhal, čeho se podařilo dosáhnout a jaké konkrétní výstupy z tohoto projektu vzešly.
Olga je členkou skupiny Mastermind pro lídry, kde se pravidelně každý měsíc setkáváme, abychom sdíleli zkušenosti, tipy a navzájem se inspirovali.
Oslovila mne, abych jim ji pomohla sestavit - definovat jejich firemní poslání, hodnoty, vizi a strategii.
Krom toho bylo potřeba po pandemii firmu znovu stmelit, přivítat nováčky a připravit se na další rozvoj společnosti. V tomto díle podcastu s Olgou vzpomínáme, jak celý projekt probíhal, čeho se podařilo dosáhnout a jaké konkrétní výstupy z tohoto projektu vzešly.
Olga je členkou skupiny Mastermind pro lídry, kde se pravidelně každý měsíc setkáváme, abychom sdíleli zkušenosti, tipy a navzájem se inspirovali.
Stanislav Vojtíšek je bývalý kapitán dopravního letadla. Dnes je poradcem, lektorem a mentorem pro krizové rozhodování, leadrship a optimalizaci postupů a zakladatelem značky Pilos for leaders and managers.
Standa přednáší na téma rozhodování v krizových podmínkách a skvěle přirovnává principy řízení letadla plného lidí s řízením firmy plné zaměstnanců.
🛫 Co to znamená být před letadlem? Proč je důležité pravidlo "Speak up" a jak se pozná správný pilot? To a mnohem víc si poslechněte v podcastu Lídři a kmeny. Zajímalo mne, jaké předpoklady by měl takový kapitán letadla mít. Co pro svůj pilotní řidičák musí udělat a na co se klade při výcviku nových pilotů důraz? Mluvili jsme o rozhodování v krizových situacích, o důležitosti dodržování předepsaných postupů a kulturních odlišnostech v komunikaci. Mluvili jsme o hierarchii, rozpoznávání talentů a třeba o tom, že když si vybíráte pilota do firmy, měli byste to dělat s vidinou toho, že jednou z něj může být kapitán.
Standa přednáší na téma rozhodování v krizových podmínkách a skvěle přirovnává principy řízení letadla plného lidí s řízením firmy plné zaměstnanců.
🛫 Co to znamená být před letadlem? Proč je důležité pravidlo "Speak up" a jak se pozná správný pilot? To a mnohem víc si poslechněte v podcastu Lídři a kmeny. Zajímalo mne, jaké předpoklady by měl takový kapitán letadla mít. Co pro svůj pilotní řidičák musí udělat a na co se klade při výcviku nových pilotů důraz? Mluvili jsme o rozhodování v krizových situacích, o důležitosti dodržování předepsaných postupů a kulturních odlišnostech v komunikaci. Mluvili jsme o hierarchii, rozpoznávání talentů a třeba o tom, že když si vybíráte pilota do firmy, měli byste to dělat s vidinou toho, že jednou z něj může být kapitán.
Pavel Křepelka je konzultant, kouč a spoluzakladatel firmy ScaleUp Impact. Pomáhá firmám zvládnout růst.
V tomto díle podcastu popisuje pět bariér, které firmám v růstu brání. Ptala jsem se, jak s nimi pracovat, a jak je odstraňovat. Dotkli jsme se tak plánování, lidí, firemní kultury i financí. Jak poznat, že mám správné lidi na správných místech?
V tomto díle podcastu popisuje pět bariér, které firmám v růstu brání. Ptala jsem se, jak s nimi pracovat, a jak je odstraňovat. Dotkli jsme se tak plánování, lidí, firemní kultury i financí. Jak poznat, že mám správné lidi na správných místech?
Michaela Hoďánková založila firmu Flower Company před 12ti lety. Popisuje se jako pozitivní, mateřský leader. Míša bortí mýty o tom, že je v podnikání potřeba cukr a bič. Její styl vedení je velmi laskavý a pečující. Jak se tento přístup spojuje s úspěšným podnikáním?
V této epizodě jsme mluvily o tom, jak dosáhnout otevřené svobodné firemní kultury. Zajímalo mne, jak může fungovat obchodní tým bez obchodních cílů a jak vybírat spolupracovníky, které baví, co dělají. Mluvily jsme o tom, jak pracují s rozvojem a motivací.
Míša je členkou skupiny Mastermind pro lídry, kde se pravidelně každý měsíc setkáváme, abychom sdíleli zkušenosti, tipy a navzájem se inspirovali.
V této epizodě jsme mluvily o tom, jak dosáhnout otevřené svobodné firemní kultury. Zajímalo mne, jak může fungovat obchodní tým bez obchodních cílů a jak vybírat spolupracovníky, které baví, co dělají. Mluvily jsme o tom, jak pracují s rozvojem a motivací.
Míša je členkou skupiny Mastermind pro lídry, kde se pravidelně každý měsíc setkáváme, abychom sdíleli zkušenosti, tipy a navzájem se inspirovali.
Michal Šrajer byl první český Chief Happiness Officer. Tento titul používal ve své IT firmě Inmite, kterou založil. Když ji koupila firma Avast, tak byl Michal CHO tam. Ani dnes téma štěstí v práci neopustil.
V této epizodě jsme mluvili o tom, jak podporovat štěstí v práci a jak je měřit. Zamýšleli jsme se nad tím, jak pracovat s firemní kulturou v době, kdy se šetří a jak vytvářet psychologické bezpečí v těžkých dobách. Mluvili jsme o odvaze, zranitelnosti, vizi a autentickém vedení lidí.
Michal nás také pozval na konferenci Happines@Work Live!, která má letos téma Udržitelnost.
V této epizodě jsme mluvili o tom, jak podporovat štěstí v práci a jak je měřit. Zamýšleli jsme se nad tím, jak pracovat s firemní kulturou v době, kdy se šetří a jak vytvářet psychologické bezpečí v těžkých dobách. Mluvili jsme o odvaze, zranitelnosti, vizi a autentickém vedení lidí.
Michal nás také pozval na konferenci Happines@Work Live!, která má letos téma Udržitelnost.
S Šárkou Zídkovou jsme mluvili o rozdílném přístupu k vedení lidí mezi ní a zakladatelem firmy, jejím otcem. Jak probíhalo převzetí firmy, jaké změny zavedla a jaký odkaz zachovává?
Šárka už má sama dospělé děti, které jsou ve firmě také aktivní a na převzetí vedení firmy se postupně připravují. Proč jako rodina chtějí sepsat rodinnou ústavu, jak se dívají na generační podnikání s odkazem? Jaké zaměstnance si TIVO přitahuje a co dělá pro komunitu nájemců ve svém Domově pro moderní byznys?
Šárka už má sama dospělé děti, které jsou ve firmě také aktivní a na převzetí vedení firmy se postupně připravují. Proč jako rodina chtějí sepsat rodinnou ústavu, jak se dívají na generační podnikání s odkazem? Jaké zaměstnance si TIVO přitahuje a co dělá pro komunitu nájemců ve svém Domově pro moderní byznys?
Jan Grund před 12 lety odešel z pozice výrobního ředitele v jejich rodinné firmě, aby rozvíjel nově postavený golfový resort GRUND RESORT GOLF & SKI. Kde se vůbec vzal nápad postavit golfový resort na zelené louce? Jak náročná to byla změna, co se na ní naučil a jakou vizi má do budoucna? Dnes je součástí resortu golfové hřiště, restaurace, hotel i wellness. Podle jakých hodnot vede svůj tým a jak je žijí, tak aby je pocítili i zákazníci? Co je důležité při vedení lidí a kde čerpá inspiraci?
Martina Kneiflová od ledna 2022 řídí kanceláře EY v České republice. Do její pozice ji zvolili vlastní kolegové. Jejím profesním zaměřením je daňové poradenství v oblasti lidských zdrojů.
Ve své nové roli by chtěla dávat mnohem větší prostor flexibilitě, pracujícím rodičům a věnovat se firemní kultuře.
V rozhovoru jsme si povídali o tom, zda se lídrem rodíme či stáváme. Co to je intuice, jak vést tým seniorních kolegů a jak vidí mladou generaci.
Ve své nové roli by chtěla dávat mnohem větší prostor flexibilitě, pracujícím rodičům a věnovat se firemní kultuře.
V rozhovoru jsme si povídali o tom, zda se lídrem rodíme či stáváme. Co to je intuice, jak vést tým seniorních kolegů a jak vidí mladou generaci.
GLAMI se během krátké doby rozrostlo. Dnes je jich 90 a jsou organizováni ve funkčních týmech, které spolu spolupracují většinou na dálku. V kancelářích se potkávají pouze dva dny v týdnu. Jak to funguje a jaké zkušenosti mají s home office?Jak se organizují, jak zajišťují, aby nováčci rychle převzali firemní kulturu a kde hledají správné lidi? Povídala jsem si o tom s dámami z GLAMI - s Gabrielou Teplou, Happiness managerkou a Barborou Hagyiovou, Head of people and Organisation.
Kouč Roderick Lambert se pod značkou Život je změna věnuje zejména lídrům ve středním věku, kteří přichází s nejrůznějšími tématy. Pomáhá jim hledat znovu to, co je v práci baví a co je těší, a zároveň se věnuje jejich zdraví. Naučit se lépe jíst a žít může znovu nakopnout váš život. Jak důležité je aktivní naslouchání? Jak navazovat přirozené a otevřené vztahy?
S Dominikem Ženatým jsme mluvili o tom, jak vést tým realitních makléřů, jak jim vytvářet zázemí a jak hledat realitní makléře, kteří vědí, co chtějí. Padlo hodně zajímavých myšlenek o etickém podnikání, inovacích, potřebě diskomfortu a vedení příkladem.
Oldřich Turner založil svůj lídrovský styl na pevných hodnotách, poslání a vizi. Těmi hodnotami jsou Přátelství, Poctivost, Pracovitost a Svoboda.
Vede tým finančních poradců pod značkou Vaše budoucnost a my jsme si v rozhovoru povídali o tom, jak se tyto hodnoty projevují v jeho práci a jak s nimi pracuje v týmu. Zazněla spousta praktických tipů a zkušeností.
Vede tým finančních poradců pod značkou Vaše budoucnost a my jsme si v rozhovoru povídali o tom, jak se tyto hodnoty projevují v jeho práci a jak s nimi pracuje v týmu. Zazněla spousta praktických tipů a zkušeností.