SevenIN
  • Úvod
  • ROZVOJ LÍDRŮ
    • Rozvojový program Lídři a kmeny
    • Mastermind pro lídry
    • HR MASTERMIND
    • Jak pracovat s firemní kulturou?
    • Koučink
  • Rozvoj týmů
    • Silná firemní kultura
    • Fungující organizace
    • Týmová spolupráce
    • Strategické workshopy a nastavování cílů
  • MASTERMIND PRO LÍDRY
  • Podcast Lídři a kmeny
  • Blog
  • O nás
  • Kontakt

NAPSÁNO PRO VÁS

Co nás nezabije, to nás posílí

23/3/2020

0 Comments

 
Picture
Všichni prožíváme dny, které nemají v našich životech obdoby. Jsou to dny, kdy se naše mysl nemá čeho chytit, protože situace, jako je tato, je zcela nová. Obvykle se v dobách krizí a nebezpečí vracíme k podobným situacím, které jsme již prožili, a v nich hledáme inspiraci a poučení. Dny jako jsou ty dnešní, ale většina z nás neumí přirovnat k ničemu podobnému. Naše mysl se tak dostává do zmatku a pocitu ohrožení.
Ti z nás, co vedou lidi – majitelé a ředitelé firem nebo týmlídři – si ale nemůžeme dovolit být bezradní a ztratit „morál“. Měli bychom i v těchto dnech zůstat pro naše zaměstnance majákem a držet chod celé firmy nad vodou. Jak to ale udělat, když i my jsme jen lidi a před námi je mlha?

​Dnes vám dám pár tipů, jak pracovat se sebou. Zítra se podíváme na to, jak držet tým v dobré kondici.
Jak se udržet v pozitivním naladění?
  1. Uvědomte si, že tato situace je dočasná a že ji všichni přežijeme.  Ano stále platí, že ne všichni vyjdou z této situace jako vítězové. Nicméně, váš postoj a odvaha věci řešit, mohou do velké míry rozhodnout o tom, zda to budete právě vy, kdo celou krizi zvládnete. Pravděpodobně z ní vyjdete jiní, možná vaše firma bude muset změnit chod i zaměření, ale na krizi se neumírá. Cesty existují, jen se musí hledat.

  2. Zopakujte si, co jste dokázali do dnešního dne. 
    Jaké překážky jste již překonali, jaká složitá rozhodnutí jste již v životě udělali, jakých výsledků jste dosáhli? Vaše zkušenost a intuice vás bude provázet i tímto obdobím a je dobré si připomenout, že nezačínáte s čistým papírem. 

  3. Napište si 5 věcí, za které jste v životě a podnikání vděční. Udělejte si seznam a nalepte si jej na monitor. Používejte jej jako vaši mantru pokaždé, když budete cítit, že vaše emoce padají dolů. Strach, sebelítost, hněv ani apatie ničemu nepomůžou. Místo toho se snažte situaci přijmout, vidět v ní příležitost, nacházejte optimismus a naději. To jsou emoce, které nabijí nejen vás, ale i vaše okolí. Bude to vyžadovat sice více disciplíny než obvykle, ale práce s emocemi se nám vždycky vrátí.

  4.  Zabraňte pocitům sebelítosti a postoji oběti.
    Hledejte řešení a dívejte se do budoucnosti. Politovat se samozřejmě můžeme. Neměli bychom ale v pocitu „oni za to můžou“ setrvat příliš dlouho. Zaměřte svou energii raději do budoucnosti a přemýšlejte, kde chcete být rok od konce krize. Jací lidé z vaší firmy vám pomohou se tam dostat? Jaké zboží a služby budou ty klíčové? Začněte vytvářet plán, a to i přesto, že v něm bude spousta otazníků a nejistých proměnných. Zapojte do tohoto přemýšlení váš strategický tým. I jim tím pomůžete zbavit se obav a strachu.  

  5. Pozorujte, extrahujte. 
    Ne nadarmo se říká, že v nouzi poznáš přítele. Dívejte se kolem sebe a sledujte, jak vaši kolegové, partneři, zákazníci i zaměstnanci zvládají tuto situaci. Je to příležitost prověřit vztahy i váš business model.

  6. Neopouštějte zajeté rituály. 
    Ať už se jedná o pohyb, venčení psa, pravidelné porady nebo meditace – cokoliv, co jste dělali dříve a můžete dělat i teď, zachovejte. Měňte jen ty věci a činnosti, které musíte. Pomůže vám to udržet si alespoň nějaké jistoty a vaši mysl to do určité míry zklidní. 

  7. Rozvíjejte se.
    Dopřejte si čas pro sebe. Využijte tuto příležitost k odpočinku, přemýšlení o tom, kam se ve vašem životě chcete posunout, co chcete dělat jinak než dosud. Může to být skvělá příležitost k rozhovoru s vašim koučem. Ne nadarmo se říká, že když nemůžeme ven, měli bychom jít dovnitř…
    ​
Ač dnes nevíme kdy, tak i stav nouze jednou skončí. Všichni se pak budeme vracet zpět do pracovních procesů. Proč tuto chvíli nevyužít a nevracet se posilněni novou bezprecedentní zkušeností. 

Simona Bodláková, koučka lídrů www.sevenin.cz, www.simonabodlakova.cz
0 Comments



Leave a Reply.

    O čem píšeme?

    Píšeme o firemní kutuře, vedení lidí i organizaci a procesech. O tom, jak budovat firmu, která je úspěšná a prospěšná zároveň.

    Kategorie

    All
    Firemní Kultura
    Introverti
    Leadership
    Osobní Rozvoj
    Pracovní Prostředí
    Procesní řízení
    Simona Bodláková
    Tyrkysové Organizace

    Archív

    December 2023
    October 2023
    August 2023
    May 2023
    November 2021
    October 2020
    May 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    January 2019
    November 2018
    September 2018
    August 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    November 2017
    October 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    December 2016
    October 2016
    April 2016
    February 2016
    January 2016

    RSS Feed

SevenIN s.r.o.
​
​Skaláků 6/1407
​147 00 Praha 4
IČO 26427346
​mobil: +420 604 226 527
Všeobecné obchodní podmínky a GDPR
© COPYRIGHT 2015. ALL RIGHTS RESERVED.
  • Úvod
  • ROZVOJ LÍDRŮ
    • Rozvojový program Lídři a kmeny
    • Mastermind pro lídry
    • HR MASTERMIND
    • Jak pracovat s firemní kulturou?
    • Koučink
  • Rozvoj týmů
    • Silná firemní kultura
    • Fungující organizace
    • Týmová spolupráce
    • Strategické workshopy a nastavování cílů
  • MASTERMIND PRO LÍDRY
  • Podcast Lídři a kmeny
  • Blog
  • O nás
  • Kontakt