SevenIN
  • úvod
  • Kurzy a workshopy
    • Mastermind pro lídry
    • Vedení týmu pro introverty
    • Myslete strategicky
    • Procesy, které vám ulehčí život
    • Procesní a projektové řízení - úvod pro advokáty
    • Nebojte se procesů
    • JAK ZLEPŠIT KOMUNIKACI V TÝMU
    • Týmy a organizace budoucnosti
    • TAJEMSTVÍ ÚSPĚŠNÝCH TÝMŮ
    • Z manažera lídrem
    • Jak zavádět procesy a nezkolabovat
  • Poradenství
    • Poslání, hodnoty a vize firmy
    • Projektové a procesní řízení
    • Rozvoj lídrů
    • Týmová spolupráce
    • Strategické workshopy
    • Sales procesy
  • Koučink
  • O nás
  • Blog
  • Kontakt

NAPSÁNO PRO VÁS

Manažerský vs. podnikatelský přístup

30/1/2016

1 Comment

 
Picture

​Po manažerech se stále častěji chce, aby se chovali jako podnikatelé. Naopak, podnikatelé se často musí chovat jako manažeři.

Manažer se od podnikatelů může učit tah na branku a umění využít každou příležitost. Od podnikatele se očekává, že se naučí metodickou disciplínu manažera. S větší konkurencí a náročnějším podnikatelským prostředím se tlak na oba se stále více zvyšuje.
Podíváme se na několik největších rozdílů mezi podnikateli a manažery. Je však potřeba říct, že existuje spousta podnikatelů, kteří mají spíše manažerské myšlení a řada manažerů s jasnými podnikatelskými postoji. Tyto rozdíly jsou více v myšlení než ve skutečné pozici.

9 největších rozdílů mezi manažery a podnikateli:

1. ČAS
Job podnikatele vzniká ještě předtím, než vznikne samotná firma. Podnikatel ucítí příležitost, sestaví tým, najde zdroje pro jeho nový podnikatelský nápad, získá potřebný kapitál a zahájí podnikání. Manažer přijde, až byl položen základ a byznys již existuje. Práce manažera začíná dlouho po tom, co podnikatel udělal hrubou práci. Bez podnikatelů by neměli manažeři co řídit.

2. VLASTNICTVÍ
Podnikatel vlastní podnik. Manažer vlastní práci. Manažer je placen za to, že vede nebo přispívá k vedení podnikatelovy firmy.

3. ZACÍLENÍ 
Podnikatelé se zaměřují na rozjetí a udržitelnost podnikání tváří v tvář nejistotě a riziku, zatímco manažeři se více soustředí na efektivní a účinné fungování běžícího podnikání.

4. ZPŮSOB ZÍSKÁVÁNÍ ZKUŠENOSTÍ
Podnikatelé i vrcholoví manažeři jsou specialisté / experti na řízení podniků. Jsou zaměřeni na správu a růst podniku. Musí být do určité míry všeumělové. Potřebují vědět něco o všem: o vývoji produktu a designu, obchodním právu, účetnictví, komunikaci a řečnictví, investování, vedení, obchodních systémech, finančnictví, marketingu a prodeji a tak dále. Rozdíl je v tom, jak ke svým znalostem a zkušenostem došli.
Podnikatelé jsou většinou samouci; učí se metodou pokusů a omylů, učí z vlastních chyb a obchodních chyb druhých. Podnikatel začíná s tím, co je k dispozici a učí se tím složitějším způsobem. To je důvod, proč také spousta úspěšných světových podnikatelů ani nedostudovala vysokou školu. Na druhou stranu, manažeři jsou obvykle důkladně vyškoleni  v oblasti řízení podniku, mají svá MBA a jiné tituly. Podnikatelé získali své vzdělání často "na ulici".

5. PŘÍSTUP K CHYBÁM
Podnikatelé vidí chyby jako cestu, jak se něco naučit. Prostřednictvím svých chyb zlepšují svoje dovednosti. Manažeři se snaží chyb vyvarovat, protože to je může stát práci. Jsou placeni od toho, aby nedělali chyby. Vnímají to jako podstatu své profesionality.

6. ŽIVOTNÍ PRIORITY
Nejvyšší prioritou podnikatelů je svoboda: Svoboda dělat věci, jaké chtějí, svoboda žít takový život, jaký milují, svoboda se volně rozhodovat. Pro manažery je největší prioritou bezpečí. Zabezpečení přichází ve formě stabilní výplatní pásky, důchodu, benefitů, navýšení platu, pracovního zařazení, bonusů a nároků.

7. FINANČNÍ MOTIVACE
Odměna podnikatelů přichází v podobě kapitálových zisků, majetku, peněžního toku a dividend, zatímco manažerům odměna přichází ve formě platu, bonusů, benefitů a společenského statusu.

8. POSTOJ K RIZIKŮM
Podnikatelé mají rádi rizika a nejistoty. Pro podnikatele je riziko a nejistota součástí byznys hry. Riziko je to, co dělá hru vzrušující. Manažeři jsou častěji konzervativní a rizika nemají rádi, snaží se jim vyhnout.

9. ZÁVAZEK
Podnikatelé se zavázali k podnikání ve chvíli, kdy svou firmu založili a budou podnikat, dokud nedosáhnou svého cíle. Manažeři na druhé straně mají závazek do příští výplaty. Ve chvíli, kdy jim výplatu vezmete nebo snížíte, tak odcházejí.

Máte spíše podnikatelské nebo manažerské myšlení? 

Odpovězte si co nejupříměji na následující otázky:
  1. Jste chodící reklamou a hlásnou troubou vaší společnosti a jejích produktů a služeb - a to jak interně, tak externě? Žijete a dýcháte pro ně?
  2. Nakopávají Vás hrozby a aktuální výzvy od nových i starých hráčů na trhu?
  3. Býváte opravdu přímí a upřímní, když sdělujete své názory a dávte zpětnou vazbu?
  4. Jste intenzivně zaměřeni na důležité obchody a strategie Vaší organizace?
  5. Rozhodujete se a jednáte rychle?
  6. Máte rádi nové a nečekané situace?
  7. Máte vždy jasný a dobrý úsudek?

Každá odpověď ANO je bod pro Vás a Vašeho podnikatelského ducha. Na sedmou otázku musí odpovědět ANO manažer i podnikatel. 

Jak zajistit to, aby se Vaši manažeři chovali více jako podnikatelé?
Změňte přístup k chybám, a tím i k rizikům. Podporujte manažery, aby se naučili využívat riskantních situací i za cenu toho, že udělají chyby. Chyby jim dají novou zkušenost - často cennější než všechna MBA světa. Buďte tolerantní k chybám, ale vyžadujte, aby se z nich dotyčný učil . Chtějte vědět, co si z takové situace odnesl, co bude příště dělat jinak?
​
„Největší chyba, kterou v životě můžete udělat, je mít pořád strach, že nějakou uděláte.“ 

Elbert Hubbard
​autor: Simona Bodláková
1 Comment
Hauliš
27/5/2019 08:25:41 pm

Svatá pravda. Amen. Zatím pracuju jako zaměstnanec, ale už pomalu přemýšlím (protože mám jeden takový nápad), že bych začal podnikat. Líbí se mi představa, že bych mohl pracovat jen na sebe. Zaujalo mě virtuální sídlo. <a href="https://comeflexoffice.cz/virtualni-sidlo-kancelar-kde-ve-skutecnosti-nejste/">Tady</a> je o tom článek. Je to hodně zajímavé. Co si o tom myslíte?

Reply



Leave a Reply.

    O čem píšeme?

    Píšeme o firemní kutuře, vedení lidí i organizaci a procesech. O tom, jak budovat firmu, která je úspěšná a prospěšná zároveň.

    Kategorie

    All
    Eva Vejvodová
    Firemní Kultura
    Introverti
    Leadership
    Marketing
    Osobní Rozvoj
    Pracovní Prostředí
    Procesní řízení
    Regina Kubcová
    Simona Bodláková

    Archív

    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    September 2018
    August 2018
    July 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    November 2017
    October 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    December 2016
    October 2016
    April 2016
    February 2016
    January 2016

    RSS Feed

Seven Development s.r.o.
Skaláků 6/1407
​147 00 Praha 4
IČO 26427346
​mobil: +420 604 226 527
© COPYRIGHT 2015. ALL RIGHTS RESERVED.
všeobecné obchodní podmínky
​a ochrana osobních údajů

SevenIN je obchodní značka společnosti Seven Development s.r.o.
​Společnost Seven Development s.r.o. je zapsána Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 81431, IČO 26427346
  • úvod
  • Kurzy a workshopy
    • Mastermind pro lídry
    • Vedení týmu pro introverty
    • Myslete strategicky
    • Procesy, které vám ulehčí život
    • Procesní a projektové řízení - úvod pro advokáty
    • Nebojte se procesů
    • JAK ZLEPŠIT KOMUNIKACI V TÝMU
    • Týmy a organizace budoucnosti
    • TAJEMSTVÍ ÚSPĚŠNÝCH TÝMŮ
    • Z manažera lídrem
    • Jak zavádět procesy a nezkolabovat
  • Poradenství
    • Poslání, hodnoty a vize firmy
    • Projektové a procesní řízení
    • Rozvoj lídrů
    • Týmová spolupráce
    • Strategické workshopy
    • Sales procesy
  • Koučink
  • O nás
  • Blog
  • Kontakt