SevenIN
  • úvod
  • Poradenství
    • Poslání, hodnoty a vize firmy
    • Rozvoj lídrů
    • Týmová spolupráce
    • Strategické workshopy
  • Koučink
  • NEXT GEN
  • Kurzy a workshopy
    • Mastermind pro lídry
    • Leadership 2020
    • Myslete strategicky
    • JAK ZLEPŠIT KOMUNIKACI V TÝMU
  • E-book
  • Blog
  • O nás
  • Kontakt

NAPSÁNO PRO VÁS

Společně to, můj týme, zvládneme!

26/3/2020

0 Comments

 
Picture
Jak mají lídři a manažeři udržet směr a týmovou spolupráci, když se dramaticky mění podmínky a nevíme, co nás čeká a kdy stav nouze skončí? V hlavách vašich lidí se objevuje pravděpodobně řada otázek, které je stresují a odvádějí od dennodenní práce. Dáte-li jim na ně odpovědi, uklidníte jejich obavy a zaměříte jejich pozornost správným směrem.
Aby byl tým dokázal dobře pracovat, potřebuje znát odpovědi na 5 otázek:
​
  1. Proč? 
    Lidé se v dnešních dnech nemají čeho chytit. Potřebují slyšet, co jim toto období přinese nového a dobrého. Jak vás to posune, jaké příležitosti vidíte? Pokud zavádíte opatření – a může jich být mnoho – nezapomeňte vysvětlit, jaký důvod opatření mají a na co budou mít dopad. Odpověď na tuto otázku je zásadní pro uchování motivace a zapojení.

  2. Co?
    Co je v těchto dnech nejdůležitější? Jaké priority a cíle máte? Co bude hodnoceno jako úspěch? Nastavte zdravá očekávání, dejte lidem pevný bod třeba na každý týden, ať vědí, kam společně jdete. Nikdo v týmu není zbytečný a každý může přispět. Jen potřebuje vědět k čemu. 
    ​
  3. Jak?
    Mění se způsoby práce, mnoho lidí pracuje z domova nebo na částečné úvazky, směny se střídají jinak než dříve, do práce mohla zasáhnout nařízená karanténa atd. Je potřeba zavést nová pravidla, abyste se vyhnuli chybám, konfliktům nebo pasivitě. Lidé, když nevědí, jak mají svou práci dělat, někdy raději nedělají nic, aby neudělali chybu. Předcházejte tomu nastavením mantinelů.
    Pokud máte společné týmové hodnoty, odvolávejte se na ně. Ideálně nechte týmy, aby si pravidla vymyslely samy – podpoříte spolupráci a chuť je dodržovat.

  4. S kým?
    Jednoznačně s vašimi lidmi. Snažte se zůstat s nimi co nejvíce v kontaktu. Zachovejte týmové porady prostřednictvím videokonferencí a nenechte lidi ve vzduchoprázdnu. Je třeba sdílet informace včas a v dostatečné míře. Využívejte on-linové nástroje, bude se vám to hodit i v době, kdy se vrátíte zpět do svých pracovišť.
    Pokud se lidem vlivem změn upravily role nebo pravomoci, je potřeba, aby o tom věděli všichni s nimi spolupracující pracovníci. 
    Možná jste nuceni zkracovat úvazky nebo dělat jiná nepopulární opatření. Dejte vždy velký důraz na to, abyste vše dobře vysvětlili, řekli důvody vašich rozhodnutí a vyjasnili budoucnost. 
    Věnujte se problémům, které jednotliví členové týmu řeší, podporujte dobrou náladu a vzájemné vztahy. 

  5. Kolik? 
    Výsledky je pořád nutné sledovat. Ne všechna čísla budou optimistická, nicméně je dobré vědět, jak se vám v rámci této situace daří. Nastavte nové indikátory, které budou zohledňovat aktuální situaci nebo budou platit po dobu nouzového stavu. Upravte očekávání a informujte o tom svůj tým. I v této době je třeba občas vyhodnotit a oslavit nějaký milník. Třeba to, jak rychle se vám podařilo přejít do on-line prostředí.
 
Tato situace je dočasná a jednou na ni budete vzpomínat. Přeju vám, abyste měli, až budete s týmem oslavovat u lahve vína nebo na zahrádce oblíbené hospůdky, co nejvíce historek s dobrým koncem. 
 
Simona Bodláková, koučka lídrů, www.sevenin.cz, www.simonabodlakova.cz
0 Comments



Leave a Reply.

    O čem píšeme?

    Píšeme o firemní kutuře, vedení lidí i organizaci a procesech. O tom, jak budovat firmu, která je úspěšná a prospěšná zároveň.

    Kategorie

    All
    Eva Vejvodová
    Firemní Kultura
    Introverti
    Leadership
    Osobní Rozvoj
    Pracovní Prostředí
    Procesní řízení
    Regina Kubcová
    Sebeřízení
    Simona Bodláková
    Tyrkysové Organizace

    Archív

    October 2020
    May 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    January 2019
    November 2018
    September 2018
    August 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    November 2017
    October 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    December 2016
    October 2016
    April 2016
    February 2016
    January 2016

    RSS Feed

Seven Development s.r.o.
Skaláků 6/1407
​147 00 Praha 4
IČO 26427346
​mobil: +420 604 226 527
© COPYRIGHT 2015. ALL RIGHTS RESERVED.
všeobecné obchodní podmínky
​a ochrana osobních údajů

SevenIN je obchodní značka společnosti Seven Development s.r.o.
​Společnost Seven Development s.r.o. je zapsána Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 81431, IČO 26427346
  • úvod
  • Poradenství
    • Poslání, hodnoty a vize firmy
    • Rozvoj lídrů
    • Týmová spolupráce
    • Strategické workshopy
  • Koučink
  • NEXT GEN
  • Kurzy a workshopy
    • Mastermind pro lídry
    • Leadership 2020
    • Myslete strategicky
    • JAK ZLEPŠIT KOMUNIKACI V TÝMU
  • E-book
  • Blog
  • O nás
  • Kontakt